Waar een wil is tot goede dienstverlening…
Is een weg naar goede klachtbehandeling In ons vorige jaarverslag constateerden we dat er in Leidschendam-Voorburg nog een wereld te winnen is op het terrein…
Jaarverslag
Het jaar 2020 was een tumultueus jaar, waarin de gevolgen van de coronacrisis direct of indirect iedereen raakten. Zowel de Gemeentelijke ombudsman als de Jeugdombudsman constateren dat de gemeente en jeugdzorgorganisaties buitengewone inspanningen hebben geleverd om zich aan te passen aan de uitdagingen die de pandemie met zich meebracht.
Dit jaarverslag, opgesteld te midden van beperkingen door de coronamaatregelen, biedt inzicht in de impact op hun activiteiten, waarbij de rode draad de cruciale rol van behoorlijke dienstverlening aan burgers is in een steeds complexere samenleving.
De verhalen van Haagse inwoners staan centraal, illustrerend voor het werk van de Gemeentelijke ombudsman en Jeugdombudsman. Ze laten zien hoe burgers soms vastlopen in interacties met de overheid en andere instanties, benadrukkend hoe essentieel het is om een goede dienstverlening te waarborgen. De voortdurende communicatie met de gemeente wordt benadrukt als een cruciaal element, waarbij na evaluatie is besloten om op dezelfde wijze in gesprek te blijven over het jaarverslag, ontwikkelingen en problemen die aan hen worden voorgelegd.
Deel deze pagina
Is een weg naar goede klachtbehandeling In ons vorige jaarverslag constateerden we dat er in Leidschendam-Voorburg nog een wereld te winnen is op het terrein…
In 2023 kreeg de Jeugdombudsman klachten over veel verschillende onderwerpen. Wat opviel is dat deze klachten vaak voortkwamen uit situaties waarin de gemeentelijke dienstverlening aan…
In de afgelopen jaren zijn bij de Gemeentelijke ombudsman en de Jeugdombudsman relatief weinig klachten binnengekomen van inwoners van Leidschendam-Voorburg. In 2022 is het aantal…