Goede dienstverlening begint met de juiste vragen
Jeugdombudsman Den Haag: Eerder en beter contact om conflicten te voorkomen Goede dienstverlening begint met de juiste vragen Den Haag, 9 april 2024 – De…
Nieuws
Deze conclusie trekt de Adviescommissie rechtsbescherming en rechtsstatelijkheid in haar recent uitgebrachte rapport “Kinderen en ouders met recht goed beschermd”. Aan dit rapport werkten de Jeugdombudsman en kinderombudsmannen van Amsterdam en Rotterdam mee. De Jeugdombudsman onderschrijft de aanbevelingen in het rapport. Belangrijke aanbevelingen zijn onder meer dat ouders en kinderen beter geïnformeerd moeten worden door betrokken instanties over besluiten die over hen gaan. Maar ook dat sprake moet zijn van laagdrempelige, integrale en uniforme klachtbehandeling. Hiervoor pleitte de Jeugdombudsman ook al meermaals in haar rapporten, jaarverslagen en zorgbrieven.
Deel deze pagina
Jeugdombudsman Den Haag: Eerder en beter contact om conflicten te voorkomen Goede dienstverlening begint met de juiste vragen Den Haag, 9 april 2024 – De…
Leidschendam-Voorburg, 9 april 2024 – In 2023 is het aantal klachten dat de Gemeentelijke ombudsman en de Jeugdombudsman ontvingen van inwoners van Leidschendam-Voorburg hoger dan…