Op donderdag 23 januari telefonisch niet bereikbaar
Het kantoor van de Ombudsman, Jeugdombudsman, en Discriminatie.nl Den Haag is telefonisch niet bereikbaar op donderdag 23 januari.
Nieuws
De Jeugdombudsman en Gemeentelijke ombudsman hebben uitgangspunten opgesteld voor het handelen rondom GIR-meldingen. Het Gemeentelijk Incidenten Registratiesysteem (GIR) is een voor gemeenten ontwikkeld agressie- en ongevallenregistratiesysteem. Wanneer een ambtenaar meldt dat hij/zij/het zich bedreigd voelt door uitlatingen of gedrag van een burger, kan de gemeente een burger beperken in het contact met de gemeente.
Aanleiding voor het opstellen van genoemde uitgangspunten, zijn de bevindingen van de Jeugdombudsman in een klachtonderzoek, Â maar ook omdat de ombudsmannen vaker klachten over dit onderwerp ontvangen. Zij zien dat klachten over dit onderwerp de afgelopen jaren toeneemt. Met de uitgangspunten willen zij een handreiking bieden aan de gemeente, met name voor hoe te handelen nadat er een GIR-melding is gedaan. Daarnaast vormen de uitgangspunten een toetsingskader voor toekomstige klachten. De Jeugdombudsman en Gemeentelijke ombudsman vinden het juist dat de gemeente ter bescherming van medewerkers agressief gedrag niet accepteert en dat zij bij geconstateerd agressief gedrag gepaste maatregelen neemt. Dat staat niet ter discussie. Maar wel moet de gemeente daarbij handelen volgens de behoorlijkheidsnormen waaraan de ombudsmannen toetsen.
Deel deze pagina
Het kantoor van de Ombudsman, Jeugdombudsman, en Discriminatie.nl Den Haag is telefonisch niet bereikbaar op donderdag 23 januari.
Nieuwe Jeugdombudsman Den Haag en Leidschendam-Voorburg gezocht. Wil je opkomen voor de belangen en rechten van kinderen en jongeren in Den Haag en in Leidschendam-Voorburg?…
Het Straat Consulaat heeft samen met vele partners een krachtig statement uitgebracht tegen jongerendakloosheid. De (Jeugd)ombudsman Den Haag sluit zich hierbij aan. Ons doel: zorgen…