Informatie over Klacht melden

Voordat je de gemeentelijke ombudsman inschakelt, moet je in principe de klacht eerst indienen bij de gemeente Den Haag, de gemeente Leidschendam-Voorburg, de GGD-Haaglanden of de projectorganisatie Rotterdamse Baan.
Elke klacht telt. Twijfel dan ook niet om met jouw klacht naar de ombudsman te stappen. De zaak moet namelijk niet alleen opgelost worden; de gemeente en/of organisatie moet ook weten dat er iets fout is gegaan. En natuurlijk waarom dat is gebeurd.

Het is natuurlijk beter als je het samen met de gemeente en/of instelling kunt oplossen. Toch kan het gebeuren dat de gemeente of organisatie niet goed op jouw klacht reageert, terwijl je wel duidelijk hebt gemaakt dat je niet tevreden bent. De ombudsman kan dan een onderzoek voor jouw instellen.

Kom je er samen niet uit, dan kun je een klacht indienen bij de gemeentelijke ombudsman. Geef in jouw verzoek aan wat er precies is gebeurd en waar je ontevreden over bent. Je kunt dit schriftelijk, online of mondeling doen. Je kunt ook bellen maar dan vragen wij je jouw klacht op te schrijven.

Voor de ombudsman is het meest efficiënt wanneer je het via deze website doet. Wanneer je zelf geen computer tot jew beschikking hebt kun je daarvoor terecht bij de gemeentelijke Servicepunten. Zie voor een adres bij jouw in de buurt op de gemeentelijke website.

Schriftelijk
Stuur uw klacht – met kopieën van relevante correspondentie naar:
Gemeentelijke ombudsman
St. Jacobstraat 125
2512 AN Den Haag

Spreekuur
De ombudsman houdt iedere woensdag van 13.00 – 15.00 uur spreekuur te Den Haag.

In de gemeente Leidschendam-Voorburg houdt de ombudsman elke tweede dinsdag van de maand van 13.00 – 15.00 uur spreekuur in Swaensteijn, Herenstraat 72-74 te Voorburg.
Een afspraak maken is niet nodig. Vergeet niet alle relevante papieren mee te nemen.

Telefonisch spreekuur
Tot nader bericht is ons kantoor gesloten i.v.m. de coronamaatregelen. Ons inloopspreekuur is vervangen door een telefonisch spreekuur. Dit spreekuur vindt elke woensdagmiddag tussen 13.00 en 15.00 uur plaats. Hiervoor maak je van tevoren een afspraak door te mailen naar ombudsman@denhaag.nl of te bellen met 070 – 752 8200. Op het afgesproken tijdstip word je dan gebeld door een medewerker van de ombudsman.

Bereikbaarheid Den Haag Meldt
Voor Den Haag Meldt zijn wij telefonisch 09.00 uur – 12.00 uur en van 14.00 uur – 17.00 uur (070 – 353 8000), per e-mail (denhaagmeldt@denhaag.nl), via de website (www.denhaagmeldt.nl) bereikbaar. Je kunt ook een afspraak maken voor het spreekuur.

Disclaimer
Een klacht over de Ombudsman? Bel ons.
Voor al jouw vragen, opmerkingen en klachten zijn wij iedere werkdag van 09.00 – 12.00 uur en van 14.00 – 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 070 – 752 8200.

Mail ons
Je kunt ons op elk moment van de dag ook een mail sturen naar ombudsman@denhaag.nl

Website
Op onze website van de Ombudsman en de Jeugdombudsman kun je terecht voor meer informatie of voor het direct indienen van jouw klacht.